Według informacji jakie uzyskało „Forum Polonijne” nie udało się w senacie przeforsować pomysłu linowego połączenia dwóch brzegów Elby. Na razie Hamburg nie będzie budował jednej z najnowocześniejszych kolejek linowych w Europie, która przebiegając 80 metrów nad Łabą miała połączy obydwa brzegi miasta „północny z południowym”.
Zabrakło trzech głosów do poparcia projektu przez władze miasta. Przeciwko planom budowy kolejki linowej nad Elbą zagłosowało 29 senatorów z partii Zielonych oraz z SPD. Senatorowie nie wzięli pod uwagę akcji poparcia dla projektu zorganizowanego przez „Inicjatywę Obywatelską”, ani zebranych 14.500 podpisów opowiadających się za powstaniem kolejki. Wygrała polityka.
To jeszcze nie koniec batalii.
W dalszym ciągu budowę kolejki linowej nad rzeką Łabą popiera CDU i FDP i chociaż znacznie zmalały szanse na szybkie rozpoczęcie budowy projektu, to ostateczna decyzja zapadnie 24-go czerwca 2014 roku, kiedy to odbędzie się zgromadzenie władz dzielnicowych. Przeciwnicy kolejki mówią o wysokich i zbędnych kosztach, oraz ogólnym brakiem późniejszego ekonomicznego zastosowania. Budowa kolejki linowej przez Elbę ma kosztować 35 milionów Euro, ale duża część mieszkańców przypomina, że miasto wydało przez ostatnie lata gigantyczne miliony na jeszcze głupsze i niedorzeczne projekty. W tym kontekście pada przykład ciągle budowanej nowej hamburskim filharmonii (także na Łabie), której koszt budowy wzrósł z planowanych 180 milionów euro, do niebotycznych 800 milionów, a sam obiekt jak na razie ani nie jest gotowy, ani nie wzbudza zachwytu mieszkańców.
Taka atrakcja przyniesie zyski.
Zwolennicy kolejki przekonują, że byłaby to duża atrakcja turystyczna miasta, przynosząca konkretne zyski (wspaniały widok Hamburga i portu z góry). Ponadto – ich zdaniem- kolejka linowa zdecydowanie odciążyłaby inne środki transportu przez Łabę i stałaby się najszybszym środkiem komunikacji łączącym obydwa brzegi. Projekt popiera Hamburska Izba Przemysłowo-Handlowa, oraz Hamburski Związek Turystyczny.
Waldemar Maszewski, Hamburg.